11.09.2013

Zaproponowano mi przedstawienie Wam pewnej platformy. Po przyjrzeniu się jej dokładnie stwierdziłam, że tak właśnie zrobię, bo temat ma szansę się Wam spodobać. Ba, sama już się w to włączyłam ;). Inicjatywa nazywa się Groupon Starter. Tak, to od "tego" Groupon od okazji cenowych. Postanowili popłynąć ze swoją myślą przewodnią - że w grupie raźniej, taniej i w ogóle warto - na szerokie wody. Projekt działa pod hasłem "Razem możemy więcej!"
Na swojej stronie piszą:
Groupon zbudowany został na przekonaniu, że razem możemy osiągnąć więcej. (...) Uruchamiając platformę Groupon Starter, oddajemy w ręce lokalnych społeczności nowatorskie i wszechstronne narzędzie, poprzez które chcemy wesprzeć ich integrację oraz pomóc w podejmowaniu realnych działań, których efektem ma być pozytywna zmianę w najbliższym otoczeniu. -- Aniela Hejnowska, Groupon Polska
Przyznam, że nie miałam pojęcia, o co w ogóle chodzi z całym tym projektem - pierwszy etap przegapiłam, ale hasła typu "inicjatywa lokalna" i "pozytywna zmiana w najbliższym otoczeniu" działają na mnie lepiej niż "wyprzedaż" tudzież "taniej", więc szybko nadrobiłam informacyjne braki...  



starter.groupon.pl
Do 25 sierpnia mieszkańcy  Krakowa, Poznania, Łodzi, Trójmiasta, Warszawy i OCZYWIŚCIE  ;) Wrocławia zgłaszali na platformę Groupon Starter swoje pomysły na lokalne inicjatywy społeczne. Obecnie na stronie trwa głosowanie na najlepsze z wybranych inicjatyw. Te, które zdobędą największe poparcie, zostaną sfinansowane - Groupon przekaże na ich realizację granty w wysokości 10 tys. zł. Uczestnicy zabawy mogą też zgłaszać swoje pomysły na oryginalne oferty lokalne – takie, których do tej pory jeszcze nie było w ich mieście. Zwycięskie oferty trafią do portfolio ofert na Groupon, a sami pomysłodawcy będą mogli z nich bezpłatnie korzystać. Szczegółowy regulamin jest oczywiście dostępny na stronie projektu. 

Całość działań podzielono na trzy etapy: 
1. etap pierwszy - trwał od 5 sierpnia do 25 sierpnia - polegał na przyjmowaniu i akceptacji projektów inicjatyw i ofert
2. etap drugi - trwa od 2 września do 15 września - to otwarte głosowanie na najlepsze projekty i inicjatywy
3. etap trzeci - rozpocznie się 23 września i potrwa do 7 listopada - obejmie wyłonienie zwycięzców oraz realizację ich projektów

Mamy jeszcze etap drugi, czyli GŁOSUJEMY! Projekty przeszły wstępną selekcję. Kto dostał się do drugiego etapu we Wrocławiu?
Do drugiego etapu wybraliśmy te projekty, które naszym zdaniem mogą realnie zmienić na lepsze życie lokalnych społeczności. Nie rozwiążemy w ten sposób dużych problemów ośrodków miejskich, dlatego celowo skupiliśmy się na mniejszych inicjatywach, które mogą pozytywnie wpłynąć na jakość życia mieszkańców dzielnic czy osiedli – dodać im kolorytu oraz uwolnić kreatywność i energię ludzi.  -- Aniela Hejnowska, Groupon Polska                               
Inicjatywy:
1. Poznaj swoje miasto – informacje na temat najważniejszych budynków i miejsc we Wrocławiu, które można ściągać na swój telefon w postaci kodów QR.
2. Zielone Nadodrze – rewitalizacja budynków i animacja młodzieży na podwórkach we wrocławskiej dzielnicy Nadodrze.
3. Warsztaty z robotyki dla dzieci – bezpłatne warsztaty dla dzieci z budowania i programowania robotów.

Oferty:
1. Tańsze karnety do Aquaparku
2. Konno przez zakątki Dolnego Śląska
3. Dach Wrocławia – wyjazd na najwyższy punkt we Wrocławiu, Sky Tower, z możliwością krótkiej sesji fotograficznej

starter.groupon.pl
Uczciwie przeczytałam wszystkie propozycje i wybrałam tę, która rzeczywiście ma szansę stanąć na wysokości zadania w swojej misji pozytywnego wpływania na jakość życia... ;). Zachęcam Was do udziału, kliknięcie nic nie kosztuje, a możecie mieć realny wpływ na to, co zmieni się w Waszym mieście. 




1 komentarz: